TBB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’nin görevi nedir?
Türkiye Bankalar Birliği bünyesinde kurulan bu heyet bankalar ile müşteriler arasındaki anlaşmazlıkları çözmek için kurulmuştur.
- Müşteri Şikayetleri, Hakem Heyetinin oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ
- TBB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti Bilgi Broşürü
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne nasıl başvurulur?
Müşterilerimizin öncelikle şikayetleri için bankaya yazılı başvuruda bulunması gereklidir. Bankaların yanıt verme süresi kredi kartı ve banka kartlarıyla ilgili şikayetler için 20, diğer bankacılık ürünleri ve hizmetleriyle ilgili şikayetler için 30 gündür. Bankalar tarafından belirtilen sürede yanıt verilmemesi veya şikayetinin giderilmemesi halinde 60 gün içerisinde Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne yazılı iletişim kanallarından ya da e-Devlet Kapısı uygulaması üzerinden başvurulabilir.