Güvenliğinize önem veriyoruz!
Garanti BBVA olarak güvenliğinize önem veriyoruz. İnternette işlemlerinizi gerçekleştirirken sizi korumak için aldığımız önlemler ve uygulamalarımızla ilgili bilgi sahibi olun.
Garanti BBVA olarak güvenliğinize önem veriyoruz. İnternette işlemlerinizi gerçekleştirirken sizi korumak için aldığımız önlemler ve uygulamalarımızla ilgili bilgi sahibi olun.
Mobil Bildirim ile Giriş, sms şifresi yerine Garanti BBVA Mobil’den cihazınıza gelen bildirimi onaylayarak giriş yapılmasını sağlayan yeni bir yöntemdir.
Cihaz eşleşmesi mobil uygulamalarda Garanti BBVA’nın size ait bir cihaz ile bankacılık hizmetlerine erişim sağladığınızı doğrulamasını sağlayan güvenlik doğrulama yöntemidir.
Cihaz eşleşmesi özelliğini mobil uygulamanıza güvenli giriş yaptıktan sonra Ayarlar menüsü altındaki Giriş ve Bildirim Ayarları adımından “Beni Hatırla” / “Müşteri Numaramı Hatırla” butonu ile aktif hale getirebilir ya da kaldırabilirsiniz. Cihaz eşleşmesi bulunduğu müddetçe cihaz üzerinden yalnızca kendiniz bankacılık uygulamasını kullanabilirsiniz.
Cihaz eşleşmesi özelliği aktif olan mobil bankacılık uygulamalarını açtığınızda Müşteri numaranız otomatik olarak karşınıza çıkacaktır ve Garanti BBVA giriş yapılan cihazın size ait olduğunu teyit edecektir.
Tokenizasyon özelliğini aktif hale getirdiğiniz mobil cihazlarınızı yalnızca kendiniz kullanınız. Cihazlarınızı farklı bir kişinin kullanımına sunmadan (SİM kartınızı korusanız dahi) önce bu özelliğin kaldırıldığından emin olun.
Tek kullanımlık şifrenizi telefonunuza gönderiyoruz.
"SMS ile Giriş Şifresi" uygulaması, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı girişlerinizde Şifrematik/Cep Şifrematik kullanmıyorsanız, "Tek Kullanımlık Şifre"lerinizin size SMS ile iletilmesi işlemidir. Bu uygulama çerçevesinde gönderilen tüm kısa mesajlar ücretsizdir.
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girişlerinizde müşteri numarası ve parola bilgilerinizi girdikten sonra açılacak olan ekranda yönlendirmeleri takip ederek tek kullanımlık "SMS ile Giriş Şifreniz"i anında alabilirsiniz.
Parolanızı girdikten sonra bankamızda kayıtlı cep telefonlarınızdan birini seçerek "Gönder"butonunu tıklamalısınız. Sonrasında, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girmek için cep telefonunuza gönderilen 6 haneli şifrenizi "Şifre" sahasına girmeniz yeterli.
SIM kartınızı değiştirmeniz durumunda güvenliğiniz için tek kullanımlık şifre içeren SMS’ler bloke edilmektedir.
Yeniden SMS ile tek kullanımlık şifre almak için 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi veya şubelerimizden "SIM KART değişikliği" bildiriminizi yapabilirsiniz.
Şifrematik/Cep Şifrematik ya da Mobil İmza ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na giriş yapan müşterilerimiz için "SMS ile Giriş Şifresi" uygulanmaz.
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı Tanımlamalar menüsünden Şifrematik/Cep Şifrematik talep edebilirsiniz.
SMS ile Giriş Şifresi yurt dışına da gönderilmektedir. Bulunduğunuz ülkede SMS altyapısından ya da mobil operatörlerden kaynaklanan problemler yaşıyorsanız Şifrematik ya da Cep Şifrematik kullanmanızı tavsiye ederiz.
Tüm sorularınız için 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’nden yardım alabilirsiniz.
Garanti BBVA, Garanti BBVA Mobil/İnternet Bankacılığı müşterilerini hedefleyen saldırıların başında gelen phishing (olta) saldırılarını engellemek amacıyla Güvenlik Resmi uygulamasını geliştirdi.
Phishing saldırıları hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Cep Şifrematik/Şifrematik, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı - Garanti BBVA Mobil* işlemlerinizde ekstra güvenlik sağlayan ve size özel PIN Koduyla çalıştırılabilen "Tek Kullanımlık Şifre" üretme uygulaması/cihazıdır. Şİfrematik ile ilgili detaylı bilgi almak için tıklayın.
Ek Onay işlemi Garanti BBVA İnternet Bankacılığı veya Garanti BBVA Mobil’den yaptığınız işlemlerin bilgilerini tekrar kontrol etmenizi ve doğrulamanızı sağlayan bir kontrol mekanizmasıdır.
Belirlediğiniz tutarın üstünde bir işlemin gerçekleşmesi söz konusu olduğunda işleminizi gerçekleştirip, onay sayfasında onayladıktan sonra, ek onay ile son bir doğrulama yapabilirsiniz.
Ayrıca Banka gerek görürse sizin bir ek onay tanımlamanız olmasa da sizden ilgili işleme özel olmak üzere ek onay gerçekleştirmenizi isteyebilir. Bu onaylar ATM, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı veya Garanti BBVA Mobil kanallarında uygulanmakta, ilgili kanalın fonksiyonlarına ve sizin giriş yöntemlerinize göre farklılık gösterebilmektedir. Örneğin, daha önce sıklıkla para transferi yapmadığınız bir kişiye para transferi yaparken ya da normalde yapmadığınız tutarda bir transfer yaparken Ek Onay sayfası ile karşılaşma olasılığınız daha yüksektir.
Kendi güvenlik seviyenizi belirleyin.
Güvenlik Tanımlamaları uygulaması sayesinde, işlemleriniz için güvenlik tanımlamalarınızı kendiniz yaparak, onları kontrol altına alabilirsiniz. Güvenlik tanımlamalarınızı Garanti BBVA İnternet Bankacılığı Tanımlamalar menüsü Güvenlik Tanımlamaları adımından yapabilirsiniz. Güvenlik tanımlamaları altı adımdan oluşur:
IP* Kısıtlama adımı ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na bağlandığınız IP ya da IP aralıklarını tanımlayarak, tanımsız IP ya da IP aralıklarından Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girilmesini engelleyebilirsiniz. Böylece, sadece sizin belirlediğiniz IP ya da IP aralıklarından gelindiğinde Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girişe izin vermiş olursunuz.
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı istediğiniz tarih aralıklarında veya geçici olarak kullanıma kapatabilir ya da haftanın istediğiniz günlerinde ve saatlerinde kullanıma açık hale getirebilirsiniz.**
Eğer Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan para transferi yapmıyorsanız, havale veya EFT/SWIFT işlemlerinden herhangi birini ya da tümünü Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı kullanımına kapatabilirsiniz.
Şubelerden, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan veya Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’nden tanımlamış olduğunuz tutarın üzerinde hesaplarınızdan para çıkışı olduğunda (havale, EFT/SWIFT, Western Union), size belirlediğiniz iletişim kanalından (SMS, e-Posta) işlemle ilgili bilgilendirme mesajı gönderilir.
Dilerseniz para transferi sonrasında bilgilendirme amacıyla iletilen e-posta içerisinde yer alan bilgilendirme ayarları adımından para transferleri bilgilendirmelerine ait işlem limitlerinizi değiştirebilirsiniz. Ayrıca güvenliğiniz gereği para transferi bilgilendirmesine yönelik e-postalar her ayar değişikliğinde, yeni bir tanımlamada veya var olan tanımlamanın iptalinde de tarafınıza iletilir.
Güvenliğiniz gereği, Banka gerekli gördüğü durumlarda, hesaplarınızdan para çıkışı gerçekleştiğiniz takdirde herhangi bir para transferi bilgilendirmesi tanımı belirlememiş olsanız dahi size SMS veya e-posta yolu ile para transferine ilişkin bilgilendirme gerçekleştirebilir.
Havale, EFT ve SWIFT işlemleri için Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan, günlük limitinizi düşürebilirsiniz. Günlük limit, o işlem için bir günde, toplamda yapılabilecek en yüksek tutarı belirtir.
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nda işlem yapılmamasını ya da hiç görünmemesini istediğiniz hesap ve/veya kredi kartlarınızı tanımlayabilirsiniz.
*İnternet’te her bilgisayarın bir IP (Internet Protokol) adresi vardır. Bir IP adresi, noktalarla ayrılan dört rakamdan oluşur. İnternet’te trafiğin işlemesi bu IP adreslerine bağlıdır. Siz de Internet’e bağlandığınızda bilgisayarınıza bir IP adresi atanıyor. Ancak çoğu kullanıcının IP adresi dinamiktir, yani servis sağlayıcınızda o an boş bulunan bir IP adresi atanır. Bu yüzden her bağlantıda IP adresiniz değişebilir. Bazı IP adresleri ise sabittir (static IP), yani IP adresleri hiç değişmez. Türk Telekom yakın bir geçmişte isteyen ADSL kullanıcılarına sabit IP adresi hizmeti vermeye başlamıştır.
** Tanımsız bir IP adresiyle veya tanımlanmış kullanım periyodu dışında Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı kullanmanız gerekirse; cep telefonunuza gönderilecek "Onay Kodu" ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı geçici bir süre için kullanıma açabilirsiniz. Bu işlem için geçerli bir cep telefonu numaranızın sistemde kayıtlı olması gerekmektedir.