Şifrematik Nedir?

Şifrematik, Garanti BBVA İnternet/Mobil'de yapılan* işlemlerinizde ekstra güvenlik sağlayan ve size özel PIN Koduyla çalıştırılabilen "Tek Kullanımlık Şifre" üretme cihazıdır.Şifrematik’te üretilen bir şifre ile Garanti BBVA İnternet/Mobil'de işlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra, siz ya da Şifrematik kullanan bir başkası aynı şifreyi bir kez daha kullanamaz.

Şifrematik’in faydaları

    Şifrematik’inizi her zaman yanınızda taşıyabilir, istediğiniz her yerde, farklı cihazlardan Garanti BBVA İnternet/Mobil’e güven içinde ve kolayca erişebilirsiniz.
  • Şifrenizi unutmak gibi bir derdiniz kalmaz.
  • Şifrematik’inizi kimseyle paylaşmamalı, güvenliğiniz için sürekli yanınızda bulundurmalısınız.
  • Şifrematik PIN KODU’nuzu doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilir ve birbiriyle aynı veya ardışık rakamlardan oluşturmamalısınız. PIN KODU’nu bankamız yetkilileri dahil kimseyle paylaşmamalısınız.
  • Şifrematik tarafından üretilen şifreleri bankamız yetkilileri dahil kimseyle kesinlikle paylaşmamalısınız.

Şifrematik’inizi kullanırken dikkat etmeniz gereken hususlar

* Şifrematik Garanti BBVA Mobil’e girişte de kullanılabilmektedir; ancak Garanti BBVA Mobil üzerinden Şifrematik talebi yapılamamaktadır.

  • Kullanım Yöntemleri

      Şifrematik’le Garanti BBVA İnternet/Mobil’e giriş yapmak için:

      • Garanti BBVA İnternet/Mobil giriş sayfasında yer alan Müşteri Numarası ve Parola alanlarına bilgilerinizi girip, GİRİŞ tuşuna basın.
      • Şifrematik’in sağ alt köşesinde yer alan ok işaretli tuşa basın.
      • Ekranda "PIN" yazısı çıktığında, önceden belirlediğiniz 4 basamaklı PIN Kodunuzu girin.
      • 4 basamaklı PIN Kodunuzu fazla sayıda yanlış girerseniz Şifrematik güvenlik amacıyla kendini kilitleyecektir.
      • Şifrematik’inizin ekranında APPLI _ yazısı görüldüğünde 1’e basın. Ekranda tek kullanımlık 6 basamaklı şifreniz görülecektir. Bu şifre ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na giriş yapabilir, dilediğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

      Şifrematik’le 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’ne giriş yapmak için:

      • 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi üzerinden yapacağınız işlemlerde sizden Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi şifresi istenen durumlarda Şifrematik ile işlem yapabilirsiniz.
      • Yapacağınız işlem türüne göre sizden istenen müşteri numarası veya kart numarası bilgilerini girdikten sonra Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi şifresi girmeniz istenir. Bu durumda Şifrematik’in sağ alt köşesinde yer alan ok işaretli tuşa basın.
      • Ekranda "PIN" yazısı çıktığında, önceden belirlediğiniz 4 basamaklı PIN Kodunuzu tuşlayın.
      • 4 basamaklı PIN Kodunuzu 5 kez yanlış girerseniz Şifrematik güvenlik amacıyla kendini kilitleyecektir.
      • Şifrematik’nizin ekranında APPLI _ yazısı görüldüğünde 1’e basın. Ekranda tek kullanımlık 6 basamaklı şifreniz görülecektir. Bu şifre ile Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’ni kullanabilir, dilediğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
  • Talep ve Aktivasyon İşlemleri

      Şifrematik talebinizi sadece Garanti BBVA İnternet Bankacılığı yoluyla yapabilirsiniz. Bunun için Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girerek Profilim, Şifre/Parola İşlemlerim, Şifrematik İşlemleri adımını kullanabilirsiniz. Şifrematik cihazınız adresinize teslim edilecektir.

      Şifrematik Aktivasyon

      Adresinize teslim edilen Şifrematik’inizi kullanmaya başlamak için öncelikle Şifrematik’inizin standart PIN Kodunu değiştirmelisiniz. Şifrematik’inizin standart PIN Kodu 1234’tür.

      Standart PIN Kodunu değiştirmek için;

      • Şifrematik’in sağ alt köşesinde yer alan ok işaretli tuşa basın.
      • Ekranda PIN yazısı çıktığında Şifrematik’in standart PIN Kodunu 1234 olarak tuşlayın.
      • Ekranda NEW PIN yazısı çıktığında Şifrematik’te kullanmak istediğiniz 4 basamaklı yeni PIN Kodunuzu girin.Yeni PIN Kodunuz 1234 ve 1111 gibi ardışık veya tekrarlayan rakamlardan oluşmamalıdır.
      • PIN CONF yazısını gördüğünüzde bir önceki adımda belirlediğiniz 4 basamaklı PIN Kodunuzu tekrar tuşlayın.
      • Ekranda NEW PIN CONF yazısı çıktığında Şifrematik’inizin PINKodu değişmiş demektir. Artık Şifrematik’inizi kendi PIN Kodunuz ile açıp, Şifrematik’in sağ alt köşesinde yer alan ok işaretli tuşa basarak geçerlilik süresi 36 saniye olan "Tek Kullanımlık Şifre"ler oluşturabilirsiniz.
      • Şifrematik’inizi kullanarak oluşturacağınız bu "Tek Kullanımlık Şifre"lerle Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na veya 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’ne giriş yapabilmek için öncelikle Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı kullanarak, Şifrematik’inizi aktif hale getirmelisiniz.
      • Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan Şifrematik’inizi aktif hale getirmek için mevcut kullanmakta olduğunuz şifreniz ile giriş yapmalısınız, Tanımlamalar menüsü altında yer alan Şifrematik İşlemleri adımından Şifrematik’inizin ürettiği "Tek Kullanımlık Şifre"yi girdikten sonra Şifrematik’inizi kullanmaya başlayabilirsiniz.
  • PIN Kodu Açma

      Şifrematik PIN Kodu Açma

      Şifrematik PIN Kodunuzu ilk defa alacaksanız ya da çok sayıda hatalı giriş nedeniyle cihaz kilitlendiğinde, geçerli bir Bonus Card, Money Card, Flexi Card, Miles&Smiles Card, American Express Card veya Paracard’ınız ile PIN kodunuzu alabilir ya da yeniden belirleyebilirsiniz.

      Geçerli bir Bonus Card, Flexi Card, Miles&Smiles kredi kartı veya Paracard’ınız varsa:

      • Şifrematik PIN Kodu Açma formunda ilgili alana kart numaranızı, şifrenizi ve PUK kodunuzu girin.
      • Ekranda 8 basamaklı Şifrematik Açma Kodunuz belirecektir. Şifrematik’in sağ alt köşesinde yer alan ok işaretli tuşa basarak, Şifrematik Açma Kodunu girin.
      • Ekranda NEW PIN yazısı belirecektir. Şifrematik’te kullanmak istediğiniz 4 basamaklı yeni PIN kodunuzu girin. Yeni PIN Kodunuz 1234 ve 1111 gibi ardışık veya tekrarlayan rakamlardan oluşmamalıdır.
      • PIN CONF yazısını gördüğünüzde bir önceki adımda belirlediğiniz 4 basamaklı PIN kodunuzu tekrar tuşlayın.
      • Ekranda NEW PIN CONF yazısı çıktığında Şifrematik’inizin PIN kodu değişmiş demektir.

      Şirketlerin Garanti BBVA İnternet Bankacılığı müşterileri ve Garanti Kredi Kartı veya Paracard’ı olmayan müşterilerimiz Şifrematik’leri kilitlendiğinde, yeniden açmak için en yakın Garanti BBVA şubesine gitmelidir.

      Şifrematik PIN kodunuzu hemen açmak için tıklayın.

  • Ek Onay Tanımlama

      Ek onay tanımlama, bilgisayarınızda oluşabilecek teknik problemlerden veya olası zararlı yazılımlardan kaynaklanabilecek sorunlara karşı gerçekleştirdiğiniz işlem içeriğinin hatasız iletilmesini sağlar.

      Ek onay kullanımında tutar belirtilerek tanımlama yaptıktan sonra, bu tutar ve üzerindeki işlemlerinizin gerçekleştirebilmesi için sizden son bir onay istenecektir. Bu onayı  Şifrematik veya tarafınıza banka tarafından gönderilecek SMS içerisindeki doğrulama kodunu kullanarak verebilirsiniz. Daha önceden para transferi emri verilmiş veya tarafınızca kaydedilmiş işlemlerde ek onay istenmeyebilir. Ek onay’ı hiç tanımlamasanız bile banka gerek görürse sizden ilgili işleme özel olmak üzere ek onay gerçekleştirmenizi isteyebilir

      Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nda Şifrematik ile ek onay yapmak için: 

      • Şifrematik’inizi PIN kodunuzu girerek çalıştırınız ve APPLI_ yazısını gördükten sonra "2" tuşuna basınız.
      • Garanti BBVA İnternet Bankacılığı ekranında işlem gerçekleştirdiğiniz sayfada yapılan yönlendirmeleri takip ederek, sizden istenen bilgileri Şifrematik cihazının ilgili sahalarına giriniz.
      • Şifrematik’inizin ekranında beliren, tek kullanımlık ve 6 haneli imzanızı, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nda işlem yaptığınız sayfadaki Şifrematik İmzanız alanına girerek işleminizi onaylayabilirsiniz.