Kart Kullanımında Güvenli Alışveriş İpuçları

Sizin için önerdiğimiz kart kullanım yöntemleriyle güvenliğinizi arttırabilirsiniz.

Kredi kartınızı güvenle kullanmanızı önemsiyoruz.Alışverişlerinizi kesintisiz ve güvenli yapabilmeniz için sürekli olarak en güncel teknolojilere yatırım yapıyor, en yüksek güvenlik standartlarını uyguluyoruz.

Riskli bir işlem tespit ettiğimizde, bu işlemin gerçekleşmesini engelliyor, Bankamızda kayıtlı cep telefonunuz üzerinden SMS ile veya arayarak size bilgi veriyoruz.

Ayrıca, güvenliğinizi artırmak için sizin de dikkat edebileceğiniz detaylar olduğunu biliyor muydunuz?

  • Kartımı kaybettim veya çaldırdım ne yapmalıyım?

      Kartınızın kaybolduğunu veya çalındığını fark ettiğinizde;

      • Garanti BBVA Mobil’de Hesap ve Kart > Kartlar > Kartın seçimi > Acil Durumlar > Kartımı Bulamıyorum adımından,
      • BonusFlaş’ta Daha Fazlası > Başvuru ve Takip > Kartımı Bulamıyorum adımından kartınızı 24 saat geçici olarak alışveriş ve nakit çekimine kapatabilir ya da hemen kapatıp yeni kart oluşturabilirsiniz.

      Kartınızı kapatmak isterseniz;

      • Mobil uygulamalarımız üzerinden kartınızı geçici olarak kapatırsanız 24 saat içinde aynı adımları takip ederek kartınızı tekrar kullanıma açabilirsiniz. Tekrar kullanıma açmazsanız kartınız otomatik olarak yenilenecektir.
      • Kartınızı hemen kapatıp yenilerseniz, yeni kartınız kayıtlı iletişim adresinize gönderilecektir. İletişim adresinizi Garanti BBVA Mobil’de Profil ve Ayarlar > Tanımlamalar > Adres Bilgileri adımından görüntüleyebilir ve yeni adres ekleyebilirsiniz.
      • Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi 444 0 333’ü arayıp, sesli yönlendirmeye “kartımı bulamıyorum” veya “kartımı çaldırdım” diyerek Kayıp/Çalıntı menüsüne bağlanabilir, kartınızı hemen kapatıp yenileyebilirsiniz. Kayıp veya çalıntı durumunda, müşterilerimize en hızlı şekilde hizmet verebilmek için bu menüden sadece kartınızı kapatıp yenileyebilirsiniz. Kartınıza dair diğer işlemleri bu adımdan yapamadığınızı hatırlatmak isteriz.

      Yenilenen kartlarınız ile ilgili bilgiler;

      • Kaybolan veya çalınan kartınız kapatıldığında farklı kart numarası, son kullanma tarihi ve CVV bilgisi ile yenilenecektir. Bu nedenle, kapatılan kartınızla bankamız adına diğer kurumlara verdiğiniz otomatik fatura ödeme, düzenli transfer vb. ödeme talimatlarınız iptal olacaktır. Ancak yeni kartınız geldiğinde bu talimatlarınız otomatik olarak yeni kart bilgilerinizle güncellenecek ve yeniden aktif hale gelecektir. Eski kartınızı iptal etme ile yeni kartınızın gelmesi arasında geçen sürede herhangi bir ödemeniz olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederiz.
      • Adınıza yapılabilecek sahte başvuruların önüne geçebilmek için; kredi kartlarınızla beraber nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi belgeleriniz de çalındıysa ya da kaybolduysa mutlaka durumu polis ve savcılığa bildirip tutanak tutturunuz.
  • ATM kartımı yuttu ne yapmalıyım?

      Kartınız mesai saatleri içinde şubelerimizden birinin ATM’sinde sıkıştıysa;

      • İlgili şubeden kartınızı hemen teslim alınız.

      Şubelerimizden birinin ATM’si değilse veya şube ATM’sinde mesai saatleri dışında alıkonulduysa;

      • Hemen Müşteri İletişim Merkezimiz 444 0 333’ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep ediniz.
      • Müşteri İletişim Merkezi’ni ararken kendi telefonunuzu veya yakınınızdaki güvenli bir telefonu kullanın ve telefon numarasını mutlaka kendiniz çevirin.
      • ATM ekranında şifre girişi istendiğinde şifrenizi tuşlayın. Şüpheli bir durumla karşılaşırsanız hemen Müşteri İletişim Merkezimiz 444 0 333’ü arayın.
      • Yardım bahanesiyle yanınıza gelerek tavsiyede bulunanlara karşı dikkatli olun, şifrenizi bu kişilerle paylaşmayın. Bu kişilerin, ATM’ye tekrar şifrenizi girmeniz durumunda kartınızın geri verileceği ya da iptal edileceği gibi tavsiyelerini kesinlikle dikkate almayın.
      • Para çekme, yatırma işleminizi Garanti BBVA Mobil ile kartsız yapabilirsiniz. Uygulamayı açtığınızda ana ekrandan Para Çek/Yatır butonuna tıklayın, çekmek veya yatırmak istediğiniz tutarı girin, mobil uygulama parolanızı tuşlayın. ATM’de yer alan QR kodu, telefon ekranınızda çıkan QR kod okuyucu ile okutun.
        Dilerseniz, QR kod ile nasıl para çekip yatırabileceğinizi bu video ile izleyebilirsiniz.
  • Kart şifremi 3 kez yanlış girdim bloke oldu.

      Kart şifresiniz yani PIN kodunuz, 3 kez yanlış girilirse bloke olur. Şifrenizi hatırlamıyorsanız veya şifreniz bloke olduysa aşağıdaki adımları izleyerek yeni şifre oluşturabilirsiniz.

      Garanti BBVA Mobil üzerinden;

      • Hesap ve Kart > Kartlar menüsünden şifresini değiştirmek 

      Bonus Flaş üzerinden;

      • Daha Fazlası > Kart Şifre Belirleme adımından yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.

      Garanti BBVA İnternet üzerinden;

      • Kart > Şifre İşlemleri menüsünden şifresini değiştirmek istediğiniz kartı seçin. Açılan ekrandan yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.

      SMS ile;

      • SIFRE yazıp kartınızın son 6 hanesini, anne kızlık soyadınızın ilk 2 harfini, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini aralarında boşluk bırakıp 3340’a göndererek yeni şifrenizi alabilirsiniz. Yeni şifreniz otomatik olarak belirlenecek ve SMS ile gönderilecektir.

      444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi üzerinden;

      • Kart şifresi almak istediğinizi belirtin. İlgili adıma yönlendirildiğinizde güvenlik sorgulamasından geçtikten sonra kart şifrenizi alabilirsiniz. 
  • Şifremle ilgili nelere dikkat etmeliyim?
      • Şifrenizi şu bilgilerden farklı seçin: Doğum tarihiniz, TC kimlik numaranız,  1234 gibi ardışık sayılar, desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi kolay tahmin edilebilir bilgiler.
      • Şifre, kişiye özel bir bilgidir. Banka çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmayın.
      • Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmayın ya da cep telefonunuza kaydetmeyin.
      • Şifrenizi unutmanız halinde Garanti BBVA Mobil’den, Garanti BBVA İnternet’ten, Bonusflaş’tan ve 444 0 333 Müşteri İletişim Merkezi’nden yeni şifre alabilirsiniz.
      • POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizi kimsenin görmediğinden emin olun.
  • Kartımı kullanırken güvenlik için ne yapmalıyım?
      • Kartınızı size kapalı zarfta gönderiyoruz, teslim almadan önce zarfı kontrol edin. Kartınızı teslim aldıktan sonra kurye ile kart bilgilerinizi paylaşmayın ve kartınızı vermeyin.
      • Aşağıdaki bilgileri kimse ile paylaşmayın;
        - Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu,
        American Express kartlar için kartın ön yüzündeki 4 haneli kodu,
        - Kartınızın son kullanma tarihi ve şifre bilgileriniz.
      • Kartınızın son kullanma tarihi ve şifre bilgileriniz.
      • Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmayın ya da cep telefonunuza kaydetmeyin.
      • Riskli bir işlem tespit ettiğimizde; bu işlemin gerçekleşmesini engelliyor, Bankamızda kayıtlı cep telefonunuza SMS gönderiyor veya arayarak size bilgi veriyoruz.
        Bu sebeple Bankamızdan gelen mesajları mutlaka dikkatle okuyun ve bilginiz dışında bir işlem varsa Müşteri iletişim Merkezimiz 444 0 333’ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep edin. Sesli yönlendirmeye “kartımı bulamıyorum” veya “kartımı çaldırdım” diyerek Kayıp/Çalıntı menüsüne bağlanabilir, kartınızı hemen kapatıp yenileyebilirsiniz. Bu menüden sadece kartınızı kapatıp yenileme yapabilirsiniz, kartınıza dair diğer işlemleri bu menüden yapamadığınızı hatırlatmak isteriz.
      • Kartınızı kullanırken satıcıların yaptığı işleme dikkat edin. Kartınızı işlem yapılmak üzere satıcıya verdiğinizde kart bilgilerinizin not edilmediğinden ya da POS cihazı dışında bir cihazdan geçirilmediğinden emin olun.
      • Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini (kredi kartı slibi) inceleyerek üzerinde yer alan bilgilerin (alışveriş tarihi, kart sahibi - alışveriş tutarı) doğruluğunu kontrol edin.
      • Kredi kartı numaranızın başkalarının eline geçmesini önlemek için kart numaranızın bulunabileceği ekstre, ATM fişi, satış belgesi (slip) gibi belgeleri güvenli bir yerde muhafaza edin. Bu belgelere ihtiyacınız kalmadığında mutlaka üzerindeki numaraları okunamayacak hale gelecek şekilde imha edin. Sadece buruşturup çöpe atacağınız bir belge kötü niyetli kişilerce elde edilerek kullanılabilir.
      • Kartınızı yalnızca siz kullanın, sizin dışınızda kimsenin kullanmasına izin vermeyin.
  • İnternet'te nasıl güvenli alışveriş yapabilirim?
      • Kart bilgilerinizi girdiğiniz sayfanın güvenli bir sayfa olduğundan emin olun.
      • Bunun için;
        - Adres çubuğunda kilit işareti olup olmadığını kontrol edin. Kilit işareti yoksa güvenli bir sayfaya girmiyorsunuz demektir.
        - Web adresinin https ile başladığını kontrol edin. Sadece http ifadesini görürseniz, bu güvenli bir sayfaya girmediğiniz anlamına gelebilir.
        Ancak yukarıdaki iki maddenin birlikte sağlandığı durumlarda tam anlamıyla güvenli bir sayfaya giriyorsunuz demektir. Aksi durumda kartınızı söz konusu siteden yapacağınız işlemlerde kullanmayın.
      • Herkesin kullanımına açık, şifre ile korunmayan WiFi ağlarından, internet kafelerden alışveriş yapmayın.
      • Hiçbir Banka ya da site kişisel bilgilerinizi isteyen e-posta ve SMS göndermez. Bu sebeple içerikte Banka logosu ve adı kullanılsa bile kart ve kişisel bilgilerinizi isteyen e-postalara, SMS ve sitelere yanıt vermeyin.
      • Alışveriş yaptığınız sitenin 3D güvenlik sistemi olup olmadığını sitenin ödeme seçenekleri veya güvenlik önlemleri ile ilgili bölümlerinden kontrol edin.

      GarantiPay ile kart bilgilerinizi paylaşmadan daha güvenli ödeme yapabileceğinizi biliyor musunuz?

      BonusFlaş kullanıyorsanız, internet alışverişlerinizi GarantiPay ile kart bilgilerinizi paylaşmadan hızlı ve güvenli şekilde aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirsiniz.

      • Alışveriş yaptığınız internet sitesinde sepetinizi oluşturun. Ödeme sayfasına geldiğinizde ödeme seçenekleri içerisinden GarantiPay'i seçin.
      • Açılan ekranda telefon numaranızı veya TC Kimlik numaranızı girin.
      • BonusFlaş'tan gelecek bildirime tıklayın ve ödeme yapmak istediğiniz kartı seçin. Parolanızı girerek işleminizi onaylayıp saniyeler içerisinde kart bilgilerinizi girmeden alışverişinizi tamamlayın.
      • Bildirim almadığınız durumda telefonunuzdan BonusFlaş'a giriş yaparak "Ödemeler" bölümünde bulunan "GarantiPay ile Ödeme" alanından işleminizi tamamlayabilirsiniz.

      GarantiPay ile ödeme yapabileceğiniz iş yeri listesine buradan ulaşabilirsiniz.

      3D güvenlik sistemi (3D Secure)

      3 Boyutlu Güvenlik Sistemi internetten güvenli alışveriş yapmanızı sağlayan bir sistemdir.

      Alışveriş sırasında bankanız, işlem yaptığınız yer ve sizin aranızda bilgi alıp verilir. 3D Secure sistemi ile internet alışverişiniz sırasında söz konusu bilgi akışı özel şifrelemeler ile sağlanır. Böylece kötü niyetli kişi ya da kişilerin bilgilerinize erişmesi engellenmiş olur.

      • Kart bilgilerinizi, internetten ödeme yaparken açılan sayfada cep telefonunuza gönderilecek tek kullanımlık SMS şifresi veya BonusFlaş onayı ile doğrulayabilir, alışverişinizi güvenle tamamlayabilirsiniz. SMS ile gelen şifreyi kimseyle paylaşmayın, sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure işlem penceresine yazın.
      • Size gönderdiğimiz 3D Secure işlem doğrulama mesajında şu bilgiler bulunur: Yapılan işleme ait işyeri bilgisi, tutar bilgisi ve işlemin size ait olduğunu doğrulamak için şifre.
        Gelen şifreyi 3D Secure penceresine yazmadan önce bu bilgileri kontrol etmeyi unutmayın.

       

  • Yurt dışında kartımı güvenle nasıl kullanabilirim?

      Kartınızı yurt dışında kullanmak istediğinizde, iletişim bilgilerinizin güncel olması herhangi bir problemde hızlıca aksiyon alınmasını sağlamak adına önemlidir.

      Yurt dışında dikkat etmeniz gerekenler:

      • Yurt dışında herhangi bir restoranda ya da mağazada, ödeme işleminin gözünüzün önünde yapılmasına dikkat edin.
      • Yurt dışında bize ulaşmak isterseniz +90 444 0 333 numaralı telefondan Müşteri İletişim Merkezimize ulaşabilirsiniz. Yurt dışında kartınızı kaybettiğiniz/çaldırdığınız ya da bilgilerinizin çalındığından şüphelendiğiniz durumlarda +90 444 0 333 Müşteri İletişim Merkezini arayarak “Kartımı kaybettim veya çaldırdım ne yapmalıyım?” bölümündeki yönlendirmeleri izleyebilirsiniz.
  • İletişim bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?

      E-posta adresinizi kontrol etmek ve güncellemek için;

      Garanti BBVA Mobil Bankacılığına giriş yaptıktan sonra açılış sayfasındaki profil işaretine tıklayarak Tanımlamalar > E-posta Bilgileri,

      İnternet Bankacılığına giriş yaptıktan sonra ana sayfada isminizin üstüne tıklayarak Profilim > E-posta / Web Bilgilerim, 

      ATM’ye giriş yaptıktan sonra Tüm İşlemler > Diğer İşlemler > E-posta Güncelleme adımından güncelleyebilirsiniz.

      Cep telefonu numaranızı kontrol etmek ve güncellemek için;

      Şubelerimizi kullanabilir veya ATM’lerimizden Tüm İşlemler>Diğer İşlemler>Telefon Numarası Güncelleme >Cep Telefonu adımlarını izleyerek güncelleyebilirsiniz.

      Cep telefonu numaranızı değiştirmediyseniz ve sadece operatör değişikliği yaptıysanız yine Garanti BBVA İnternet Bankacılığına giriş yaptıktan sonra ana sayfada isminizin üstüne tıklayarak Profilim> Cep Telefonu Bilgilerim > Operatör değişikliği adımından güncellemenizi yapabilirsiniz.

      Sabit telefon numaranızı kontrol etmek ve güncellemek için;

      Garanti BBVA Mobil Bankacılığına giriş yaptıktan sonra açılış sayfasında profil işaretine tıklayarak Tanımlamalar> Telefon Numarası Bilgileri adımından güncelleyebilirsiniz.

  • Gerçekten Banka çalışanıyla mı görüşüyorum?

      Sizi aradığımızda veya başka kanallardan ulaştığımızda sizden asla size özel şu bilgileri bize söylemenizi veya tuşlamanızı istemeyiz:

      Kartınızın son kullanma tarihi,

      Arka yüzündeki güvenlik numarası,

      İnternet ve kart şifresi,

      Telefonunuza gelen SMS şifresi 

      Bankamızdan aradığını söyleyerek bu tip bilgi talebinde bulunan kişilere güvenmeyin. Bilgilerinizi bu kişilerle kesinlikle paylaşmayın ve hemen telefonu kapatın.