Yardım ve Öneriler

Garanti BBVA İnternet Bankacılığı'nı daha güvenli hale getirmek için neler yapmalıyım? Onay Kodu ve Güvenlik Resmi nedir, nasıl çalışır?

IP Kısıtlama:
IP Kısıtlama adımı ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na bağlandığınız IP ya da IP aralıklarını tanımlayarak, tanımsız IP ya da IP aralıklarından Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girilmesini engelleyebilirsiniz. Böylece, sadece sizin belirlediğiniz IP ya da IP aralıklarından gelindiğinde Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’na girişe izin vermiş olursunuz.**
Kullanım Periyodu Tanımlama:
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı istediğiniz tarih aralıklarında veya geçici olarak kullanıma kapatabilir, ya da haftanın istediğiniz günlerinde ve saatlerinde kullanıma açık hale getirebilirsiniz.**
Para Transferi Kapatma:
Eğer Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan para transferi yapmıyorsanız, havale veya EFT / SWIFT işlemlerinden herhangi birini ya da tümünü  Garanti BBVA İnternet Bankacılığı kullanımına kapatabilirsiniz.
Para Transferi Uyarısı:
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı ve Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’nden tanımlamış olduğunuz tutarın üzerinde hesaplarınızdan para çıkışı olduğunda (havale, EFT / SWIFT), size belirlediğiniz iletişim kanalından (SMS, e-Posta) işlemle ilgili uyarı mesajı gönderilecektir.
İşlem Limiti Belirleme:
Havale, EFT ve SWIFT işlemleri için Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan, günlük limitinizi düşürebilirsiniz. Günlük limit, o işlem için bir günde, toplamda yapılabilecek en yüksek tutarı belirtir.
Hesap-Kart Tanımlama:
Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nda işlem yapılmamasını ya da hiç görünmemesini istediğiniz hesap veya kredi kartlarınızı tanımlayabilirsiniz.
*IP Adresi Nedir? :
İnternette her bilgisayarın bir IP (İnternet Protokol) adresi vardır. Bir IP adresi, noktalarla ayrılan dört rakamdan oluşur. İnternette trafiğin işlemesi bu IP adreslerine bağlıdır. Siz de internete bağlandığınızda bilgisayarınıza bir IP adresi atanıyor. Ancak çoğu kullanıcının IP adresi dinamiktir, yani servis sağlayıcınızda o an boş bulunan bir IP adresi atanır. Bu yüzden her bağlantıda IP adresiniz değişebilir.
Bazı IP adresleri ise sabittir, yani IP adresleri hiç değişmez. Türk Telekom yakın bir geçmişte isteyen ADSL kullanıcılarına sabit IP adresi hizmeti vermeye başlamıştır.
** Tanımsız bir IP adresiyle veya tanımlanmış kullanım periyodu dışında Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı kullanmanız gerekirse; cep telefonunuza gönderilecek "Onay Kodu" ile Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı geçici bir süre için kullanıma açabilirsiniz. Bu işlem için geçerli bir cep telefonu numaranızın sistemde kayıtlı olması gerekmektedir.
Onay Kodu, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’ndan yaptığınız EFT işlemlerinde, işlem bilgilerinin hesap sahibi tarafından kontrolünü ve doğrulanmasını sağlayan bir uygulamadır.
Onay Kodu uygulaması, bilgisayarınızda oluşabilecek teknik problemlerden veya olası zararlı yazılımlardan kaynaklanabilecek sorunlara karşı gerçekleştirdiğiniz işlem içeriğinin hatasız iletilmesini sağlar.
Onay Kodu, yüksek tutarlı ve belirli tipteki işlemlerde uygulanmaktadır.
Onay Kodu, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nda gerçekleştirdiğiniz işlemlerin onay sayfasında yer alan ve işlem tipine özel olarak üretilen 4 haneli bir kod’dur. Bilgilerinizi kontrol ettikten sonra işleminizi gerçekleştirmek için Onay Kodu’nu belirtilen alana girmeniz yeterlidir.
Onay Kodu, şifre niteliği taşımamaktadır. Yanlış giriş yapmanız durumunda yeni kod üretilmektedir. İsterseniz "Yeniden Oluştur" butonunu kullanarak işlem esnasında tekrar onay kodu üretebilirsiniz.
Garanti BBVA, İnternet Bankacılığı / Cep Bankacılığı müşterilerini hedefleyen saldırıların başında gelen phishing (olta) saldırılarını engellemek amacıyla "Güvenlik Resmi" uygulamasını geliştirmiştir.
Sistemin devreye girmesinin ardından Garanti BBVA İnternet Bankacılığı’nı ilk ziyaret ettiğinizde sistem size sekiz resim sunarak bunların arasından birini seçmenizi isteyecek. Seçtiğiniz resim sizin "Güvenlik Resminiz" olacaktır.
Güvenlik resminizi Garanti BBVA İnternet/Mobil’w her girişinizde parolanızı girdikten sonra göreceksiniz.
Bu uygulama müşterilerimizin sahte sitelerde işlem yapmalarını engellemek için geliştirilmiştir.
Eğer güvenlik resminizi göremezseniz ya da farklı bir resim ile karşılaşırsanız işlem yapmayın ve 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi' ni arayarak Garanti BBVA İnternet Bankacılığı Destek Hattı’na bağlanmak istediğinizi söyleyerek Destek Hattı’na bildiriminizi yapın.
Phishing saldırıları hakkında bilgi almak için tıklayın.

İlgili sorular

  1. Şifrematik'im kaybolur ya da çalınırsa ne yapacağım? Kaybolan ya da çalınan Şifrematik başka biri tarafından kullanılabilir mi?

    Şifrematik'inizin kaybolduğunu ya da çalındığını düşünüyorsanız 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kullanıma kapatabilirsiniz.

  2. Şifrematik başvurusu yapabilmem için Garanti BBVA müşterisi ya da garantibbva.com.tr kullanıcısı olmam gerekli mi? Ücretli midir? Nasıl talep edebilirim ve teslim alabilirim?

    Evet. Şifrematik sahibi olabilmeniz için Garanti BBVA müşterisi olmanız ve İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. Şifrematik aktivasyonunu sadece ve sadece mevcut parolanız / şifreniz ile giriş yaptığınız İnternet Şubesi'nden yapabilirsiniz. Bu nedenle öncelikle İnternet Şubesi kullanıcısı olmanız gerekmektedir. İnternet Şubesi'ne başvuru için tıklayın.Şifrematik talebi sırasında bir defalık 30 TL Şifrematik hizmet bedeli alınmaktadır.Şifrematik talebini yalnızca İnternet Şubesi'nde bulunan Şifrematik menüsünden yapabilirsiniz. Şirketler ise Şifrematik talebi için şubelerine başvurabilirler.Şifrematik'iniz 7 iş günü içerisinde talep sırasında belirttiğiniz adresinize kurye ile ulaştırılacaktır.Şirketler ise Şifrematik'lerini şubelerinden alabilirler.

Diğer yardım kanallarıDiğer yardım kanalları

Yardım ve Öneriler Ana Sayfa

Telefonda yardım almak için ise:Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333