Nakit yönetimi ürün ve hizmet süreçlerinde, elektronik fatura (“E-Fatura”) kullanım imkanı sağlayacak olan e-fatura ürün entegrasyonu, müşterilerin ihtiyaçları ve yeni teknoloji gereksinimlerini karşılayacak nitelikte kurgulanarak tüm fatura süreçlerinde katma değer yaratmayı hedefliyor.
Yeni uygulama ile birlikte müşteriler, Garanti BBVA’ya aktaracağı e-faturaları Doğrudan Tahsilat Sistemi (DTS), DTS İskonto, Tedarikçi Finansmanı ve ödeme gibi nakit yönetimi ürünleriyle entegre bir şekilde kullanabiliyor.
e- Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) belirli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların fatura kesme ve gönderim süreçlerini elektronik ortamda yürütmelerini zorunlu hale getirmiştir. Aynı zamanda E-Faturanın düzenlenmesi ve standart bir format haline getirilmesi de yine GİB tarafından gerçekleştirilmiştir. E-Fatura işlemleri GİB üzerinden yürüdüğü için alıcı ve satıcılar arasında güvenli bir yol olurken zaman ve maliyet kaybını da azaltmaktadır.
Belirli bir formatta standart hale getirilmiş, değiştirilemez şekilde mühürlenmiş, satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan elektronik belgedir. Hukuksal açıdan basılı fatura ile aynı niteliklere sahiptir.
GİB tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 397) ile hukuki çerçevesi belirlenen E-Fatura uygulaması ile ilgili yayımlanan tebliğlere, E-Fatura mükellefi olma kriterlerine ve detaylı bilgiye www.efatura.gov.tr adresinden ulaşılabilirsiniz.
e-Fatura entegrasyon sürecini aşağıda belirtilen 3 farklı yöntem ile yürütebilmektedir;
Firmanızın teknik geliştirmelerini kendi içinde yaparak GİB ile doğrudan entegre olması
Firmanız tarafından herhangi bir teknik geliştirme yapılmadan, GİB’in sunduğu portal üzerinden manuel bildirim yapılması. (GİB portalında aylık 500 adet fatura yükleme sınırı bulunmaktadır.)
Alt yapıyı sizin için sağlayan ve hizmet satın alma ile e-fatura kullanmanıza imkan veren şirketlerdir.
e-Fatura Ön Başvuru Süreci (Lead Süreci)
Garanti BBVA, lisanslı entegratörler ile müşterileri arasında köprü görevini üstlenerek müşterilerin E-Fatura başvurularını alarak ilgili entegratörlere yönlendiriyor.
e-fatura başvurularınızı şube üzerinden ve ya Garanti BBVA İnternet Bankacılığı üzerinden aşağıda yer alan dört entegratör firmaya yapabilirsiniz.
Bireysel ve Garanti BBVA Kurumsal İnternet Bankacılığı üzerinden Başvurular > e-Fatura menüsünden özel entegratör seçilerek başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. İlgili entegratörlere yönlendirilen başvurular için, başvuru yapılan özel entegratör sizlerle iletişime geçmektedir. Özel entegratör tarafından alınan aksiyonlar, başvuru sonuçları ve statüleri Garanti BBVA ile paylaşılır ve sizler tarafından takibi sağlanabilir.
Anlaşmalı entegratörlerin sunmakta olduğu kampanyalar için tıklayınız.
e-Fatura Ürün Entegrasyonları
Firmanızın ticari hayatı ödemeler ve tahsilatlar üzerine kurulmuştur ve bunun temelini faturalar oluşturmaktadır. Günümüz gelişen teknoloji dünyasında ise kağıt fatura yerini e-faturaya bırakmaya başlamıştır. Operasyonel süreçlerinizi kolaylaştırmak ve firmanıza ilave katma değer yaratmak adına sunduğumuz tahsilat, ödeme ve finansman çözümleri de e-fatura ile entegre halde çalışmaya başlamıştır.
Firmanızın entegrasyon modelinden bağımsız olarak, tahsilat ve ödemelerinizi oluşturan e-faturalarınızı Banka sistemimize yükleyerek, farklı bir formata ve ilave bir operasyonel sürece gerek duymadan ilgili ürünlerimize yönlendirebilirsiniz. E-Fatura altyapısının sunmuş olduğu esneklik ile fatura doğrulaması ve devir bildirimi gibi mevzuatsal gereklilikler online ve anlık olarak yapılabilmekte, böylece finansman çözümümüz olan iskonto işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilirsiniz.
Banka sistemine yüklenen e-faturaların yönlendirilebileceği ürünler;
e-Fatura Entegrasyonunun Avantajları
E-Fatura Müşteri Hizmet Tanımı
Ürün Süreçleri