cerez

Çerezler

İnternet sitemizde çerezlerden faydalanılmaktadır. Ayrıntılı bilgi için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. 

Detaylar

Bankacılık İşlemlerini Sanal Asistanlarla Nasıl Yönetirsiniz?

Değişen teknoloji ile birlikte müşteri ve bankalar arasındaki etkileşim de dönüşüm geçirerek zenginleşti. İletişim araçlarının günümüzdeki kadar gelişmediği yıllarda hemen her işlemimizi yüz yüze gerçekleştirirken, bugün zamandan ve neredeyse mekândan bağımsız olarak çoğu bankacılık işlemini yapabiliyoruz. Akıllı telefonların standart iletişim aracı hâline gelmesi, mobil bankacılığın da aktif olarak kullanılmasının önünü açtı. Bugün, mobil bankacılık özelinde sanal asistanlar aracılığıyla bütçemizi yönetebiliyor, bankacılık işlemlerinizi hızlıca halledebiliyor, tasarruf planlarımıza yön verebiliyoruz. Şimdi kısaca sanal asistan nedir tanımlayalım ve bu kolaylığı finansal işlemlerimizde nasıl kullanabileceğimize bakalım.

 

Sanal asistan nedir?

Dijital asistan, akıllı asistan, mobil asistan gibi farklı isimlerle de karşımıza çıkan; özellikle konuşma dilini işleme yetisine sahip olan, verilen yazılı/sesli komutları olabildiğince hızlı bir şekilde yerine getiren teknolojilere sanal asistan diyebiliriz.     

 

Sanal asistanlar hangi amaçlarla kullanılıyor?

Sanal asistanların geçmişi aslında çok uzaklara değil, 10 sene kadar önceye, 2011'e gidiyor. Bugün bildiğimiz anlamda sanal asistanın en gelişkin örneği Steve Jobs tarafından 2007 yılında tanıtılmış ve 2011 yılında ‘Siri’ çok yönlü özellikleriyle geniş çaplı olarak kullanılmaya başlanmıştı. Hemen arkasından Google Asistant, Alexa, Cortana, Bixby sanal asistanları da gelmişti.

Sanal asistanlar bugün farklı amaçlarla kullanılıyor olsa da hepsinin ortak olarak sunduğu birtakım kolaylıklar var, bunları sıralayacak olursak:

  • Telefon aramalarını ve mesajları yönetmek.
  • Not tutmak, kayıt almak.
  • Anlık hava durumu bilgisi almak.
  • Anlık trafik bilgisi almak.
  • Haberleri dinlemek için komut vermek.
  • Web araması yapmak ve içeriklere göz atmak.

Elbette günümüzde sanal asistanların nitelikleri bunlarla sınırlı değil, farklı sektörde farklı amaçlarla kullanılan yüzlerce sanal asistan mevcut. Bizim de asıl konumuz ekonomi olunca, hâliyle akıllara bankacılıkta kullanılan sanal asistanlar geliyor. Günümüzde birçok bankacılık işlemini sadece sesli komutlarla gerçekleştirmemiz mümkünken, bütçemizi yönetmek için neden sanal asistanlara güvenmeyelim ki? Şimdi Garanti BBVA’nın sanal asistanı Ugi’den bahsedelim ve onunla bütçemizi nasıl yönetebileceğimize bakalım.

Türkiye’nin ilk bankacılık sanal asistanı: Ugi

Garanti BBVA Mobil kullanıcılarına kolay, hızlı ve gelişmiş bir sanal asistan deneyimi yaşatan Ugi, para transferinden kart bilgilerini sorgulamaya, 200’den fazla bankacılık işlemini kolaylıkla yapmanızı sağlıyor. Üstelik Ugi ile konuşurken diğer sanal asistanlarda olduğu gibi spesifik cümleler kurmaya veya bankacılık terimlerine aşina olmanıza gerek yok; gündelik konuşma diline göre programlanan Ugi, çok basit ifadelerde bile ne dediğinizi, tam olarak neye ihtiyaç duyduğunuzu anlıyor ve sizi en doğru işlem menüsüne yönlendiriyor. Ayrıca Ugi, son geliştirmelerle birlikte sesli iletişimin yanı sıra yazılı olarak da size cevap verebiliyor; yani eğer canınız yazı diliyle konuşmak istiyorsa Ugi yine yanınızda! Ugi’ye danışmak için Garanti BBVA Mobil’in ana sayfasında bulunan Ugi ikonuna tıklamanız yeterli.

Ugi, proaktif bir sanal asistandır. Tüm finansal işlemlerinizi yakından izleyerek size fayda sağlayacak birtakım tavsiyelerde bulunur.

Her kişinin özel ihtiyacını anlayan ve ona göre işlem geliştirme yeteneğine sahip olan Ugi, bugün bankacılık dünyasının en gelişmiş sanal asistanlarından biri. Ugi ile yapılabilecek 200’den fazla bankacılık işleminin arasından ağırlıklı olarak tercih edilen işlemleri sıralayalım:

  • Ugi’ye “IBAN’ımı göster” diyerek para göndermesini istediğiniz kişilere kolayca IBAN’ınızı paylaşabilirsiniz.
  • “Son ödeme tarihim ne zaman?” diye sorabilir, mevcut kredi kartı borcunuza dair güncel bilgileri öğrenebilirsiniz.
  • “Bu ayki ödemelerim neler?“ diye sorabilir, kayıtlı ödemelerinizi toplu bir şekilde görebilirsiniz.
  • “XX şubesindeki hesabımdan, XX kişisine, XX kadar para göndermek istiyorum’’ diyerek transfer işlemlerinizi kolaylıkla tamamlayabilirsiniz.
  • “Altının dolar karşılığı’’ gibi basit ifadelerle güncel borsa bilgilerine dair detayları öğrenebilirsiniz.
  • “Kredi kartımın minimum ödeme tutarını öde’’ gibi bir talimat vererek aylık kredi borcunuzun bir kısmını ödeyebilirsiniz.

Peki Ugi’yi ev ekonomisini, aylık bütçemizi yönetirken nasıl kullanabiliriz? Küçük çaplı olarak da olsa bize finansal sağlık danışmanlığı yapabilir mi? Haydi gelin şimdi de Ugi’nin bu konudaki marifetlerine bakalım.

 

Sanal asistan Ugi’yi kullanarak ev ekonomisini nasıl yönetebiliriz?

UGİ, proaktif bir sanal asistandır. Tüm finansal işlemlerinizi yakından izleyerek size fayda sağlayacak birtakım tavsiyelerde bulunur. Aylık bütçe takibinizi, gelir gider durumunuzu, faturalarınızı, birikim hesabınızı Ugi’ye danışabilir, onun anlık tavsiyeleri doğrultusunda güçlü finansal adımlar atabilirsiniz.

  • Ev ekonomisini doğru yönetmek için faturalarınızı aylık olarak düzenli kontrol etmeniz gerekir. Bugünün hız dünyasında bile fatura öderken dakikalarca zaman kaybedebiliyorsunuz, oysa sesli asistanlar aracılığıyla işleminizi birkaç saniye içerisinde halletmeniz mümkün. Ugi’ye “fatura öde’’ komutunu vererek, doğrudan işlem ekranına gelebilir, gecikmiş ödemelerinizi gözden geçirebilirsiniz.
  • Ev ekonomisinde finansal sağlığı yakalamanız için, gıda harcamalarınızın aylık gelirinizin %20’sini geçmemesine dikkat etmelisiniz. Bunu sanal asistanlar aracılığıyla kontrol edebilirsiniz. Ugi’ye “market alışverişinde ne kadar harcadım?’’ veya “aylık gıda harcamalarım’’ gibi sesli komutlar vererek kolayca güncel durumunuzu görebilir, bu sonuca göre sonraki harcamalarınıza yön verebilirsiniz.
  • Maaşınız yattığı zaman bunun bir kısmını birikime ayırabilmeniz, finansal sağlığınızı kazanmanızda önem teşkil eder. Ugi’ye “maaşım yattı mı?’’ diye sorabilir ve bundan sonra “XX kadarını birikim hesabıma yatır.’’ komutunu verebilirsiniz. Gerekirse, “Vadeli hesabımın vade sonu değeri nedir?’’ gibi mevcut hesaplarınızla ilgili sorular sorarak, net cevaplara ulaşabilir ve birikim planınızı buna göre yönlendirebilirsiniz.
  • Peşin ödemek zorunda kaldığınız tüm kredi kartı alışverişlerinizi Ugi’ye sesli komut vererek taksitlendirebilirsiniz. Böylece harcamalarınızı dönem ekstresi kesilmeden önce taksitlendirerek kendinize daha rahat bir ödeme planı oluşturabilirsiniz. Ayrıca siz bu konuda komut vermeden, Ugi sizden önce davranarak alışverişinizi taksitlendirmek isteyip istemediğinizi de soracaktır.

 

Sanal asistanla canlı destek: Finansal konulara dair merak ettiklerinizi sorun

Bazen kendi bütçenizi yönetme konusunda yeterli bilgiyi almadığınızı düşündüğünüz durumlarda, asistanla birebir konuşarak detaylı bilgi almak isteyebilirsiniz. Ugi’nin yetkilerinin ötesinde, daha detaylı bir desteğe ihtiyacınız olduğunda, proaktif olarak Ugi sizi Garanti BBVA canlı desteğe yönlendirecektir. Örneğin Ugi’ye “EFT işlemim ne zaman gerçekleşir?’’ diye sorduktan sonra, bir cevaba ulaşırsınız. Ugi size “Bu cevap yeterli oldu mu?’’ diye tekrar sorarak, geri bildirim yapmanızı ister. Geri bildiriminiz “hayır’’ yönünde olursa Ugi sizi canlı desteğe yönlendirecektir. Peki bunun dışında Garanti BBVA’daki canlı destek seçenekleriniz neler?

 

  • 444 0 333 (4440333) Müşteri İletişim Merkezimiz üzerinden dilediğinizde canlı destek alabilir, kafanızdaki finansal sorunlar hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.
  • 7 gün 24 saat, “Garanti BBVA’ya Sor’’ Twitter hesabımıza tweet atarak veya Facebook Messenger (Direkt Mesaj) üzerinden iletişime geçerek finansal sağlığınızla ilgili aklınıza takılan her türlü soruyu sorup kısa sürede yanıt alabilirsiniz.
  • Garanti BBVA WhatsApp Hattı’na +90 444 0 333 no’lu telefonu rehberinize kaydederek ya da Garanti BBVA Mobil’de yer alan “Bize Ulaşın” sayfasından 7 gün 24 saat ulaşabileceğiniz bu adreste; “’Kredi hesaplaması yapmak istiyorum.’’, “Güncel döviz kuru nedir?’’, “En yakın ATM nerede?’’, “Kart başvurusu yapmıştım, nerede?’’, “Nereden hesap açtırabilirim?’’, “Kartım kayboldu!’’, “ATM’den para çekme limitim nedir?’’, “Kart şifresi alacağım.’’, “Para transferi yapacağım.’’, “Adres bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?’’ gibi komutlarla birçok konuda hızlı yardım alabilirsiniz.

 

Dijital bankacılığın her geçen gün gelişen teknolojisi, ihtiyaç duyduğunuz her anda finansal işlemlerinizi kolayca tamamlamanıza yardımcı oluyor. Garanti BBVA Mobil uygulamanızı daima güncel tutmaya ve Blog’umuzu takip etmeye devam ederek, dijital bankacılık teknolojilerinden maksimum oranda faydalanmaya devam edebilirsiniz.

 

__

Burada yer alan yazılar, finansal bilgiler, birikim ve tasarruf önerileri, genel yorum ve tavsiyelerden oluşmakta olup yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım, birikim ya da tasarruf kararı verilmesi ve hareket edilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.

Etiketler:
  • Finansal Sağlık

  • İnovasyon

  • Yapay Zeka

  • Dijital Bankacılık