Metaverse Evreninde İş Aramak: Bu Mesleklerle Tanışmaya Hazır Olun!

Mark Zuckerberg Facebook’un adının ‘Meta’ olarak değiştiğini duyurduktan sonra gündem olan ve hâlâ gündemde kalmayı başaran Metaverse’te avatar topluluklar için alan tasarlamak, ekosistem geliştirmek, siber güvenliği sağlamak gibi çok çeşitli mesleklerin olacağı konuşuluyor. Bir yandan da Nike, Amazon gibi büyük markalar Metaverse iş ilanları açmaya başladı. Haydi gelin bu muazzam evrende bizleri hangi meslekler bekliyor birlikte görelim.

Metaverse’te avatar topluluklar için alan tasarlamak, ekosistem geliştirmek, siber güvenliği sağlamak gibi çok çeşitli mesleklerin olacağı konuşuluyor.

Metaverse nedir?

Metaverse’te hangi mesleklerin bizi beklediğini anlatmadan önce bu kavramın ne olduğunu hatırlayalım. Metaverse, şimdiye kadar olduğundan çok daha sürükleyici, etkileşimli ve işbirliğine dayalı sanal bir dünya. Bu dünyada birçok insan kendi sanal temsilleri yani avatarları ile birbirleriyle ve dijital nesnelerle etkileşime girebiliyor. İngilizcede evren anlamına gelen “universe”, Yunancada ötesi anlamına gelen “meta” kelimelerinden oluşuyor ve “evren ötesi” olarak Türkçe’ye çevrilebilir.

 

Metaverse’te karşımıza çıkabilecek bazı meslekler

Şimdi gelelim Metaverse’te karşımıza çıkabilecek mesleklere. Listede neler var neler.

·        Metaverse Araştırmacı Bilim İnsanı: Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) üzerine araştırmalar yapan bilim insanları, mevcut teknoloji endüstrisinde popüler hale geldi. Ancak Metaverse’in ortaya çıkması, Metaverse araştırmacı bilim insanlarının rolünü öne çıkardı. Bu kişiler adeta bir beyin gibi çalışacak ve Metaverse uygulamalarının temelini oluşturmaktan sorumlu olacak. Yani gerçek dünya senaryolarında temel dijital modeller geliştirmeye odaklanmayacaklar, ki bu işi günümüzde yapanlar zaten var. Metaverse çözümleri oluşturmak için görünür ve eyleme geçirilebilir bir altyapı oluşturacaklar. Metaverse Araştırmacı Bilim İnsanı olabilmek için derin öğrenme, bilgisayar grafikleri, bilgisayar görüşü veya sayısal görüntüleme alanlarında doktora yapmak, ayrıca C++ bilmek gerekiyor.

·        Ekosistem Geliştiricisi: Karmaşık dünyamızı dijital ortama aktarabilmek için kocaman bir ekosistem gerekiyor. Ekosistem geliştiricilerinin görevi, mevcut işlevlerin büyük ölçekte yürütülebilir olmasını sağlamak için ortakları ve hükûmetleri koordine etmek.

·        Blok Zinciri Mühendisi: Bir blok zinciri mühendisi, kurumsal çözümler için dijital bir blok zincir uygulamaktan ve oluşturmaktan teknik olarak sorumludur. Çalışma alanları genellikle teknoloji danışmanlığı veya veri hizmeti firmaları etrafında dönen blok zinciri mühendisleri metaverse evreninde ise, blok zinciri çözümleri oluşturmaktan ve tasarlamaktan sorumlu olacaklar.

·        Metaverse Planlayıcısı: Günümüzün iş geliştirme mühendislerine benzetebileceğimiz bu kişiler, metaverse işletmeleri için büyüme altyapısını oluşturur. Yani pazar fırsatlarını tanımlamayı, iş vakaları oluşturmayı ve yol haritalarını içeren kavram kanıtlamadan pilot uygulamaya ve geliştirmeye kadar stratejik bir fırsat portföyü oluşturmaktan sorumludur.

·        Metaverse Yazılım Mühendisi: Yazılım mühendisleri temelde, yazılım uygulamaları geliştirir, tasarlar ve test eder. Metaverse yazılım mühendisleri, yeni yazılım programları ve bilgisayar işletim sistemleri araştırır ve yazar. Bilgisayarları ve donanımları çalıştıran yazılım ve sistemleri değerlendirmek zorundadırlar. Bu mühendisler ayrıca değişiklik yapılacak alanları analiz ederek ve belirleyerek mevcut programları da geliştirirler.

·        NFT Strateji Uzmanı: Metaverse NFT gibi yatırım araçlarını da bünyesine entegre edecek. Metaverse’te yapılan tüm işlemler blockchain teknolojisinin sunduğu imkânlardan faydalanarak gerçekleştiriliyor. Bu yüzden bir NFT strateji uzmanının, blockchain teknolojisi ve Metaverse iş alanları hakkında derin bilgi ve anlayışa sahip olması gerekecek. Eyleme geçirilebilir içgörüler ve fırsatlar sağlamak için endüstri trendlerini analiz etmekten sorumlu olacaklar. NFT strateji uzmanları ayrıca NFT kavramlarını, oyunlaştırmayı, taktik uygulamayı birleştirmek için planlar oluşturacaklar.

·        Metaverse Güvenlik Yöneticisi: İnternet herkes için güvenli bir ortam sunmuyor. Metaverse’te de bu durum aynı. Güvenliğin sağlanması için doğrulama ve denetleme yapacak kişilere ihtiyaç var. Metaverse güvenlik yöneticilerinin metaverse işlevlerinin nasıl kullanılacağını veya kötüye kullanılabileceğini doğru bir şekilde tahmin etmesi gerekiyor. Bu kişiler, güvenlik açısından kritik bileşenleri, sistemleri ve bu tahminlerle ilişkili üretim adımlarını belirlemekten sorumlu olacaklar.

·        Metaverse Siber Güvenlik Uzmanı: Metaverse, siber saldırılar ve dolandırıcılık için mükemmel bir hedef: Saldırıya uğramış avatarlar, NFT hırsızlığı, biyometrik/fizyolojik veri sızıntıları... İşte bu yüzden Metaverse Siber Güvenlik Uzmanlarına ihtiyacımız olacak. Bu kişiler, bu saldırıları gerçek zamanlı olarak engelleyecek, yasaların ve protokollerin yeniden gözden geçirilmesini ve değiştirilmesini sağlayacak ve hatta Metaverse’te yer alan tüm riskleri tespit edebilen uygulamalar ve platformlar icat edecek profesyonellerden oluşacak.

·        Metaverse Bulut Uzmanı: Sanal gerçeklik evrenini desteklemek için gereken depolama ve işleme miktarı göz önüne alındığında, Metaverse bulut bilişim için bir nimet. Aynı şekilde bulut bilişim de Metaverse için çok önemli. Çünkü Meta, altyapısını bulut teknolojisinin altyapısıyla tamamlıyor. Yani gizliliği, güvenliği, güvenilirliği ve ölçeklenebilirliği geliştirmek için bulut teknolojisinin bilgi işlem, depolama, veri tabanı ve güvenlik hizmetlerini kullanıyor. Metaverse’te depolanan tüm verilerin güvenli olduğundan ve yalnızca yetkili personel tarafından erişilebilir olduğundan emin olunması için bir kişiye ihtiyaç var. Metaverse bulut uzmanı işte burada devreye giriyor. Bulut bilişimin büyük ölçüde artırılabileceği bir alan olan Metaverse’te, bulut uzmanları hesaplama, depolama, makine öğrenimi konularında bilgi sahibi olmalı.

·        Metaverse Veri Bilimcisi: Metaverse’te veri bilimcilerine olan talep artıyor ve bu, hızla yükselen maaşlar ve çok sayıda iş fırsatıyla sonuçlandı. Veriler, Metaverse’ün ayrılmaz bir parçası ve bu gelecekte de kademeli olarak artacak gibi görünüyor.

·        Metaverse Moda Tasarımcısı: Metaverse’ün popülaritesindeki artışla birlikte, metaverse moda tasarımcılarının avatarlar yaratma ve bunları kişinin kişiliğine uyacak şekilde giydirme talebi için büyük bir potansiyel var. Metaverse moda tasarımcıları müşterileri için alışveriş yapmaktan, onlar için NFT tabanlı giysiler satın almaktan ve onları giydirmekten sorumlu olacak. Gucci, Dolce & Gabbana gibi markalar Metaverse evreninde yer almak için adımlar atmaya başladı bile.

·        Metaverse Tur Rehberi: Metaverse’in yeni bir turizm biçiminin kapılarını açması ihtimali var. İnsanlar, farklı sanal evrenlerde gezinmek ve buraları keşfetmek için Metaverse tur rehberlerine ihtiyaç duyabilir. Bir Metaverse tur rehberinin sanat tarihi, oyun ve navigasyona ilgi duyması bekleniyor.

·        Dünya Tasarımcısı: Bu rol, potansiyel olarak tamamen farklı bir dizi kurala sahip olsa da, video oyunu tasarımcılarından istenen becerilerin çoğunu gerektirecek. Dünya tasarımcılarının ileriye dönük düşünmesi gerekecek. Çünkü hayal edecekleri şeylerin çoğu henüz bir teknoloji veya ürün çözümü şeklinde var olmayacak.

·        Reklam Engelleme Uzmanı: Meta’nın, eski adıyla Facebook’un reklamlarla para kazandığını hepimiz biliyoruz. Metaverse’te de aynı durumun söz konusu olması bekleniyor. Dijital bir alanda yürüdüğünüzü ve gerçek dünyada aç olduğunuzu hayal edin. Yolunuz üzerindeki dijital kafe ve restoranlara farkında olmadan biraz daha uzun süre bakarsınız ve bir dakika sonra yemek reklamları almaya başlarsınız. Bu reklamlar bir süre sonra rahatsız edebilir. İşte reklam engelleme uzmanları burada devreye giriyor. Reklam engelleme uzmanının temel kodlama bilgisine ve Metaverse’ün kaynak koduna erişim sahibi olması gerekiyor.

Saymakla bitmeyen bu listede daha pek çok mesleği göreceğiz gibi duruyor. Metaverse için yayında olan tüm açık pozisyonlar da bunu çok net gösteriyor. Gizlilik ve Veri Politikası Yöneticisi, İK Direktörü, Animasyon Müdürü, İçerik Tasarım Direktörü gibi birçok farklı iş ilanı şimdiden yayında. Dünyaca ünlü giyim markalarından Nike ve Adidas ve teknoloji devi Amazon’un Metaverse iş ilanları açtığını da belirtelim. Hatta Meta, Metaverse için 10 bin kişiyi istihdam edeceğini de duyurdu. Zuckerberg’e göre Metaverse bir şirketin inşa ettiği bir şey değil, internetin gelecek dönemi.

Metaverse ne zaman hayata geçirilecek, iş ilanlarıyla gündeme hangi markalar gelecek, birlikte göreceğiz.

Etiketler:
  • Big Data

  • İnternet

  • İnovasyon

  • Fintech

  • Blok Zinciri